یک بار برای همیشه! معرفی کامل شهرهای شمالی ایران
نوشته شده توسط : hsi

حرف برنامه ریزی برای تعطیلات که به میان می آید، همیشه سفر به شهرهای شمالی ایران یک گزینه عالی به نظر می رسد (البته این مطلب مسلما شامل ساکنان شهرهای شمالی نمی شود). اما انتخاب از میان شهرهای مقصد کاری دشوار است، از کدام جاده سفر کنیم؟ به کدام استان برویم؟ و کدام شهر را برای اقامت انتخاب کنیم؟ سوالی است که قبل از سفر با آن مواجه هستیم. این منطقه خوش آب و هوا که به دلیل قرار گرفتن در کنار بازمانده دریای تتیس (دریای مازندران) بسیار مرطوب و سرسبز است از سه استان گیلان، مازندران و گلستان تشکیل شده است. استان های گیلان و مازندران فاصله کم تری با تهران دارند و بیشتر برای سفرهای کوتاه مدت انتخاب می شوند. در ادامه با الی گشت همراه شوید تا معرفی کامل شهرهای شمالی ایران را بخوانید و راحت تر بتوانید مقصد شمالی خود را انتخاب کنید.

 

استان گیلان | استان مازندران | استان گلستان

 
استان گیلان- شهرهای شمالی ایران

گیلان

 

مطالب مرتبط:وفور جاذبه های دیدنی در قطار گردشگری شمالدرخت سرخدار، میراث کهن جنگل های شمال ایرانخوشمزه ترین غذاهای شمال ایرانراهنمای سفر به گیلان

استان گیلان در نقشه شمال ایران طبق سرشماری های انجام گرفته در سال ۹۵ بیش از ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد. دارای ۱۶ شهرستان و ۵۲ شهر می باشد. که غربی ترین آن ها شهرستان آستارا و شرقی ترین آن ها رودسر است. هریک از شهرهای استان گیلان زیبایی های منحصر به فرد خود را دارند. بسته به این که می خواهید به دیدن جاذبه های تاریخی بروید، از ساحل رویایی دریای خزر لذت ببرید و یا می خواهید در گرمای تابستانی زمانی را در منطقه ای خنک و کوهستانی بگذرانید انتخاب ها متفاوتی را پیش رو دارید. برای سفر به این استان باید جاده تهران قزوین و سپس قزوین رشت را پیش بگیرید. همچنین پرواز به فرودگاه بین المللی رشت نیز گزینه دیگر پیش روی شما است. در ادامه این بخش برای معرفی کامل شهرهای شمالی ایران، شهرهای گیلان را توضیح خواهیم داد.

گیلان

آستارا، شهرهای شمالی ایران

آستارا از شهرهای ساحلی استان گیلان به شمار می رود و مردم آن غالبا به زبان ترکی آذربایجانی و عده ای نیز تالشی صحبت می کنند. از جاذبه‌ های طبیعی گردشگری آن می ‌توان به تالاب استیل، آبشار لاتون، تله کابین حیران، گردنه حیران، ساحل صدف و ارتفاعات سرسبز و جنگلی آن که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند اشاره کرد. این شهرستان علاوه بر جاذبه های طبیعی همسایه جمهوری آذربایجان است که موجب شده بازارچه ها و پاساژهای ساحلی متعددی داشته باشد که اجناس را با قیمت مناسب برای فروش می گذارند.

مسیر دسترسی از تهران: می توانید اتوبوس های مسافربری به سمت آستارا را سوار شوید یا از جاده کرج-قزوین به سمت جاده رشت و سپسصومعه سرا، تالش و در نهایت آستارا بروید.

تالش یا طوالش، زیباترین شهر شمال ایران

این شهرستان پس از رشت دومین شهر پرجمعیت استان گیلان به شمار می رود و با کوهستان ‌ها و طبیعتی زیبا و دشت ‌های دل ‌انگیز و با واقع شدن در سواحل دریای خزر قطب اکوتوریسم ایران محسوب می‌شود. تالش دومین مرکز خاوایار کشور است و قسمتی از آن کوهستانی و سمت دیگر ساحل دریای خزر قرار گرفته است. مردم آن به زبان تالشی صحبت می کنند.

مسیر دسترسی از تهران: می توانید اتوبوس های مسافربری به سمت آستارا را سوار شوید یا از جاده کرج-قزوین به سمت جاده رشت و سپس صومعه سرا و تالش بروید.

رضوانشهر، شهر زیبای شمالی

شهرستان رضوانشهر نیز بین کوه و دریا واقع شده و جاده رویایی پونل به خلخال از آن عبور می کند از دیگر جاذبه های طبیعی آن  آبشار ویسادار و منطقهٔ توریستی دوران می باشند. همچنین کارخانه تولی کاغذ چوکا که روزگاری ۷۰% کاغذ کشور را تامین می کرد در آن قرار دارد. مردم آن مخلوطی  از تالشی و گیلکی صحبت می کنند.

مسیر دسترسی از تهران: برای رفتن به شهرهای شمالی ایران مانند رضوانشهر می توانید اتوبوس های مسافربری به سمت آستارا را سوار شوید و بعد از صومعه سرا در این شهر پیاده شوید یا جاده کرج-قزوین به سمت جاده رشت و سپس صومعه سرا و در نهایت رضوانشهر بروید.





:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: